webeskan

وب اسکان سامانه مدیریت ساختمان

webeskan

وب اسکان سامانه مدیریت ساختمان

کرونا (coronavirus)در آپارتمان شما: چگونه ایمن بمانید

کرونا (coronavirus)در آپارتمان شما: چگونه ایمن بمانید

وب اسکان چندین دستورالعمل در مورد چگونگی به حداکثر رساندن پیشگیری و به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض شما مخاطبی محترم قرار می دهد :

 

برای ساکنان آپارتمان ، که دارای فضاهای مشترک ،  صندوق پستی ، لابی ها ، سطل های زباله و تعداد زیادی دستگیره در هستند ، حفظ ایمنی و تمرین عادات پیشگیری کمی دشوار است. از بهداشت شخصی گرفته تا نحوه مدیریت آپارتمان که  انتظار دارید ، در ادامه عموم نکات مهم و پیشنهادات و دستورالعملهای مستقیم  وب اسکان برای پیشگیری از ابتلا به covid19 coronavirus  به شرح ذیل ارائه شده است.

 

1. دستان خود را بشویید

بعد از لمس شخص دیگری یا سطح مشترک ، دستان خود را بشویید. دستان خود را قبل و بعد از لمس یا تهیه غذا بشویید. دستان خود را بعد از استفاده از دستشویی بشویید. دست های خود را بعد از سرفه ، عطسه بشویید. هنگام بیرون آمدن از خانه ، دستان خود را بشویید.

با پوشاندن تمام سطوح دستان خود را بشویید و آنها را به هم بزنید تا خشک شوند. هنگام شستشو ، حداقل 20 ثانیه با صابون و آب مالش دهید. کارشناسان دو بار آواز خواندن "تولدت مبارک" را توصیه کرده اند. اگر از این کار خسته شده اید ، ترانه های دیگر را با گروه کر 20 ثانیه ای امتحان کنید.

اگر صابون و آب در دسترس نیست ، با استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده 60 تا 95 درصد الکل و پیروی از دستورالعمل های ذکر شده ، دستان خود را ضد عفونی کنید.

 

 

2. از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید

این بدیهی به نظر می رسد. اما از آنجا که شما هرگز نمی دانید که بیمار است ، به طور کلی تماس را در اتوبوس یا مترو به حداقل برسانید. به جای تکان دادن دست یا ضربه زدن به مشت ، آرنج را لمس کنید ، یا اصلاً مودبانه از دست دادن خودداری کنید. سعی کنید از لمس کردن سطوح مشترکی که دیگران در مکانهای عمومی و ساختمان آپارتمان یا مناطق مشترک ، جلوگیری کنید. غذا و نوشیدنی را به اشتراک نگذارید.

covid19

3. از لمس کردن صورت خودداری کنید

مهم نیست که چقدر تلاش کنید ، می خواهید سطوح غیر بهداشتی یا افراد را لمس کنید. برای جلوگیری از آلوده شدن خود ، تمام تلاش خود را بکنید تا از تماس با چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید ، زیرا اینها اصلی ترین نقاط ورود به بیماری هستند.

 

4- دهان خود را بپوشانید

اگر باید سرفه یا عطسه کنید ، دهان خود را با دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله که یک درپوش دارد بیندازیذد. همین کار را برای بینی انجام دهید. اگر دستمال ندارید ، در آستین سرفه یا عطسه کنید

 

5- می توانید ماسک نزنید

 افرادی که بیمار نیستند می توانند از ماسک های محافظ صورت استفاده نکنند ، زیرا ماسک ها در حفظ ویروس بسیار کوچک موثر نیستند. ماسک صورت فقط برای افرادی است که از قبل علامت گذاری کرده اند تا از شیوع این بیماری به دیگران جلوگیری کنند. تنها استثنا برای کارمندان مراقبت های بهداشتی یا سایر ارائه دهندگان پزشکی است.

 

6. تمیز و ضد عفونی کنید

برای حفظ محیط سالم آپارتمان خود را مرتب ، تمیز و منظم نگه دارید. مرتباً نظافت و بهداشت را با استفاده از مواردی مانند اسپری و دستمال مرطوب بر روی سطوح  از جمله میز ، رومیزی ، میز کار ، وسایل حمام ، توالت ، دستگیره یخچال ، وسایل آشپزخانه ، کلیدهای روشنایی ، ریموت تلویزیون ، تلفن های همراه ، صفحه کلید رایانه  تمیز کنید.

 

7. ا احتکار نکنید

اگرچه بعید به نظر می رسد ، ممکن است شما در آپارتمان خود بخوبی قرنطینه شوید ، یا حتی فقط بیمار باشید و خود قرنطینه شوید. برای آن سناریو ، که نباید بیش از دو هفته بیشتر طول بکشد ، باید چند مورد اساسی را جمع آوری کنید (اما احتکار نکنید):

کالاهای غیر قابل خوردن مانند گوشت کنسرو ، ماهی ، لوبیا ، سوپ ، آبگوشت و خورش ، میوه و سبزیجات و شیر کنسرو یا پودر آماده سرو اقلامی مانند کره بادام زمینی ، ژله ، کراکر ، آجیل ، میوه های خشک T غذای کودک و غذای حیوان خانگی ، بطری آب ، آب میوه و مایعات ،خمیر دندان ، کاغذ توالت ، دستمال کاغذی، لوازم زنانه ، پوشک ، مواد شوینده و ضد عفونی کننده لباس ، ضدعفونی کننده دست حداقل 60 درصد الکل ، داروهای بدون نسخه سرماخوردگی و آنفولانزا

 

محافظت در آپارتمان شما

هنگامی که شما در یک فضای عمومی مانند یک آپارتمان یا مجتمع زندگی می کنید ، محافظت از کرونا عمومی تر می شود. اقدامات احتیاطی فرقی نمی کند زیرا شما را ترغیب می کند که در منزل خود بسر ببرید ، اما تفاوت در این است که کنترل همه آنچه اتفاق می افتد دست شما نیست.

 

در اینجا چند پیشنهاد برای محافظت از محافظت ا کرونا ارائه شده است.

 

1. ضد عفونی کننده دستی را در همه جا در دسترس قرار دهید

در تمام محل های لابی یا محل های مشترک خود مایع دستشویی یا ظرفشویی برای شستن ندارید ، بنابراین ساختمان شما باید ضد عفونی کننده دستی را در همه جا - روی میز ، سالن بدنسازی ، با صندوق پستی - فراهم کند و ساکنان ، کارمندان و بازدید کنندگان را ترغیب کند که از آن استفاده کنند. .

 

2. خیلی تمیز و ضد عفونی کنید

 سطوح پر رفت و آمد در مناطق مشترک باید تمیز و ضد عفونی شوند و باید چندین بار در روز این کار تکرار شود. به ساکنین آموزش داده شود که در مکانهایی مانند میز ، سرویس بهداشتی لابی ، اتاق بازی ،  آسانسور ، دستگیره درب ، سطوح لمس شده را ضد عفونی کنند. کلیه تحویل ها ی پستی باید برای در لابی باقی مانده و به از ضدعفونی به  آپارتمان منتقل شوند.

 

3. زباله ها را ببندید

تمام سطل های زباله ، چه سطل زباله پلاستیکی در فضای باز و چه سطل زباله لابی ، باید دارای درب باشند که باید بسته نگه داشته شود. هیچ کس دوست ندارد ، دستمال های استفاده شده را که روی زمین افتاده ، بردارد.

 

4- اگر بیمار هستید عبور و مرور نکنید

مدیر آپارتمان باید سیاست های انعطاف پذیر را اجرا کند. مدیریت باید درخواست کند که در صورت علائم بیماری عبور و مرور نکنند.

 

5- شفاف و رک باشید

اگر اعتقاد دارید که احتمالاً با کورونا ویروس درگیر شده اید ، باید به مدیر ساختمان هشدار هید ، به خصوص اگر از مناطق مشترک استفاده کرده اید. از این طریق سایر ساکنان می توانند مطلع شوند و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

حتی با وجود تمام موارد احتیاطی ، هنوز هم احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد. این مراحل را همان لحظه ای که شروع به احساس بیماری می کنید ، دنبال کنید حتی اگر فقط احساس سرماخوردگی دارید.

 

1. در خانه بمانید

مگر در مواردی که پزشک خود را نیاز دارید یا به بیمارستان بروید ، در آپارتمان خود بمانید و بیرون نروید. به محل کار ، مدرسه یا مناطق عمومی نروید. سعی کنید از حمل و نقل عمومی ، تاکسی یا مسافرت خودداری کنید. نه تنها دیگران را آلوده نخواهید کرد بلکه هرچه بیشتر در خانه بمانید و استراحت کنید سریعتر بهبود می یابید. در صورت لزوم از غذا و اقلام شخصی استفاده کنید.

 

2. خود را از دیگران در خانه جدا کنید

به بهترین وجه ممکن ، در یک اتاق بیمار معین بمانید و از افراد دیگر دوری کنید. جدا از دیگران بخورید.  همچنین از تماس با حیوانات خانگی خودداری کنید.

 

3. وسایل خانگی یا شخصی را به اشتراک نگذارید

عینک نوشابه ، بشقاب ، ظروف نقره ، بشقاب و پتو ، حوله را برای استفاده و مصارف خود بگذارید. آنها را بعد از هر بار استفاده با صابون و آب تمیز کنید.

 

4- ماسک بپوشید

همانطور که در بالا ذکر شد ، فقط افرادی که بیمار هستند (یا افرادی که مراقب کسانی هستند که بیمار هستند) نیاز به ماسک صورت دارند. اگر بیمار هستید ، ماسک  بپوشید یا اگر به پزشک خود مراجعه می کنید.

 

5- هنگام سرفه یا عطسه ، دهان خود را بپوشانید ، دستان خود را بشویید

6. حتی بیشتر تمیز و ضد عفونی کنید

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، آپارتمان خود را ضد عفونی کنید ، هر روز این کار را انجام دهید.

 

7. قبل از مراجعه به پزشک تماس بگیرید

به علائم خود توجه داشته باشید و در صورت لزوم به دنبال مراقبت پزشکی باشید. قبل از رفتن ، به آنها زنگ بزنید تا به آنها اجازه دهید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از آلوده شدن و در معرض دید دیگران انجام دهند. اگر گمان می کنید فقط سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید ، مراجعه به پزشک مجازی را در نظر بگیرید. قبل از رسیدن ، آنها را از علائم خود مطلع کنید.

 

https://www.apartmentguide.com/blog/coronavirus-in-your-apartment/

 

13 مورد که هرگز نباید آنرا در راه اب خانه بریزید

13 مورد که هرگز نباید آنرا در راه اب خانه بریزید

بسیاری از مواردی که در زیر عنوان می شوند  می رود می توانند زهکش ها را مسدود کرده یا آبراهه ها را آلوده کنند

در اینجا لیستی از 13مورد وجود دارد که باید از ریختن این مواد در اب راه و زهکش خودداری کرد

وب اسکان  نکات اقتصادی و پیشنهادی را برای استفاده ایمن از این موارد درج کرده است.

هیچ کس دوست ندارد نگران سرریز شدن توالت یا سینک خانه باشد. خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری وجود دارد که منجر به جلوگیری از این این سناریوهای ناگوار می شود. ما 14 مورد داریم که شما هرگز نباید آنها را در راه آب خالی کنید . این موارد یا لوله های خانه شما را مسدود می کند و یا مواد شیمیایی را به محیط دریایی ما نشت می دهد.

 

1. پاک کننده های خانگی

بسیاری از پاک کننده های خانگی حاوی مواد شیمیایی مانند سفید کننده ها و ایتکس هستند که با آب مخلوط می شوند و به داخل آبراه ها نشت می کنند. این مواد شیمیایی می توانند برای زندگی دریایی کشنده باشند و باعث فرسایش در لوله های شما نیز شوند.

نحوه دفع پاک کننده های خانگی

برچسب روی پاک کننده را بخوانید تا روش صحیح دفع محصول را بیابید. اگر قابل بازیافت است ، حتماً ظرف را بازیافت کنید.

محصولات تمیز کننده طبیعی را که محلول در آب هستند و به گونه ای طراحی شده اند که زیانی نمی رسانند خریداری کنید.

2. دارو

اگر  میخواهید از قرص های بلااستفاده ، ناخواسته یا منقضی شده خلاص شوید،  آنها را در راه آب نریزید. تصفیه پسماندهای شهری قادر به فیلتر کردن این داروها نیست. این قرصها مواد شیمیایی نشت می کنند که برای محیط خطرناکند.

 

نحوه دفع دارو

پیشنهاد می شود که داروهای ناخواسته خود را با مخلوط کردن آنها با ماده ناپایدار مانند خاک ، یا قهوه در یک کیسه پلاستیکی بسته شده کنار بگذارید. و سپس  در سطل زباله بریزید.

به جای دور رییختن این داروها ، آنها را به یک داروخانه  یا محل عمومی کنترل  دفع مواد  برسانید. این برنامه ها یک فرآیند مطمئن دارند که از محیط زیست محافظت می کند.

 

 

3. رنگ

این که  خانه خود را نگ آمیزی کرده اید یا در حال کار بر روی یک پروژه هنری هستید ، رنگ باقی مانده خود را نباید در آب راه بریزید. رنگ قابل اشتعال است ، دودهای خطرناک آزاد می کند و به لوله های شما می چسبد. مواد شیمیایی موجود در رنگ نیز می توانند وارد آبراه ها شوند.

نحوه دفع رنگ

 اگر مقدار زیادی  رنگ مورد نیاز برای دور ریختن دارید ، یک مرکز زباله های خطرناک خانگی را در منطقه خود پیدا کنید و آن را تحویل دهید.

برای پروژه خود برنامه ریزی کنید. برای اینکه رنگ آن را روی دیوار ببنید از یک برنامه تزئینی استفاده کنید تا مطمئن شوید که آن صحیح است و سپس مقدار دقیق مورد نیاز خود را محاسبه کنید. اگر رنگ بیش از حد دارید و نمی خواهید آن را به مرکز دفع زباله منتقل کنید ،  آن را به صورت رایگان در یک سایت  فروش لیست کنید.

4- میکروپلاستیک

میکروپلاستیک یا میکروبیدها بیت های پلاستیک هستند که در بسیاری از محصولات بهداشتی و زیبایی به عنوان پرکننده مورد استفاده قرار می گیرند. شما باید به طور فعال از خرید محصولاتی که دارای این پلاستیک ها هستند خودداری کنید.

از محصولاتی که دانه های یا پلی اتیلن رنگی دارند  خودداری کنید.

 

5- قهوه

اینکه قهوه را نباید در سینک ریخت ، موضوعی است که بسیار مورد بحث است. قهوه باعث ایجاد مشکل می شود.  در آب جمع شوند و در لوله های شما ایجاد گرفتگی می کنند.

نحوه دفع قهوه ها

قهوه  را باید در سطل زباله ریخته.

در باغچه از قهوه به عنوان کود استفاده کنید. اگر حیاط ندارید ، آنها را به گیاهان موجود در بالکن اضافه کنید.

 

6. تخم مرغ

پوسته ها به قطعات کوچک و چسبنده داخل لوله های شما گیر می کنند و باعث گرفتگی می شوند.

نحوه دفع پوسته های تخم مرغ

می توانید این پوسته ها را درون زباله ها ریخته یا آنها را به کمپوست اضافه کنید.

سعی کنید پوسته ها را برای رشد یک باغ گیاه بکار برید. حتی می توانید گیاهان را در کارتن تخم مرغ  نگهداری کنید.

7. ماکارونی

مواد غذایی دیگری که می تواند باعث ایجاد وضعیت چسبندگی لوله ها  شود ماکارونی است. نودل ها وقتی جذب آب می شوند متورم می شوند و مسیر را مسدود می کنند.

نحوه دفع ماکارونی

باقی مانده را در سطل زباله بریزید. طبخ غذا ماکارونی آسان است.  به اندازه درست کنید تا اصراف نشود

 

8. آرد

احتمالاً خمیر غلیظی را که با ترکیب آرد و آب ایجاد می شود تجربه کرده اید. از ریختن این خمیر در لوله های خودداری کنید.

نحوه دفع آرد

 آرد اضافی را درون یک سطل زباله بریزید. آرد خود را به یک ظرف قابل استفاده مجدد که استفاده از آن آسان است منتقل کنید. این کار آرد را برای مدت طولانی تازه نگه می دارد.

 

9- گریس ، چربی و روغن

گریس ، چربی و روغن هرگز نباید در سینک  تخلیه شود. این مایعات ، گرم یا سرد ، خشک شده و به راحتی به لوله ها می چسبند. و می تواند مشکلاتی را برای کل مجتمع آپارتمان یا حتی محله شما ایجاد کند.

 

نحوه دفع چربی ها ، چربی ها و روغن ها

گریس ، چربی و روغن ها را باید در سطل زباله ریخت. بگذارید آنها خنک شود و سپس باقیمانده های جامد را درون ظرفی که می تواند دور ریخته شود بریزید. ما پیشنهاد می کنیم این ظرف را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید که بتوان آنرا بست تا حیوانات داخل سطل آشغال شما نشوند.

توصیه نمی شود گریس باقیمانده را کمپوست کنید. بو انواع حیوانات ناخواسته را به خود جلب می کند. با این وجود می توانید از روغن استفاده مجدد کنید. می توانیدروغن را در شیشه  در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که به آن احتیاج پیدا کنید.

 

10. گلوله های پنبه ای

از توپ های نخی طور معمول در حمام استفاده می شود . پنبه آب را جذب می کند و در  لوله گیر می کند.

نحوه دفع توپ های پنبه ای

این موارد را باید در سطل زباله دور ریخت.

مواد مصنوعی و پنبه را می توان کمپوست کرد.

 

11. برچسب تولید کنید

هنگامی که محصولات خود را در سینک آشپزخانه می شویید ، احتمالاً برچسب یک تولید خاموش شود. اگرچه این کاغذ کوچک ممکن است بی ضرر به نظر برسد ، در آب حل نمی شود و می تواند صفحات ، فیلترها یا پمپ های موجود در تصفیه خانه را مسدود کند.  همچنین برای کسانی که کمپوست می کنند ، به یک موضوع تبدیل شده است. برچسب میوه تجزیه نمی شوند زیرا از وینیل یا پلاستیک ساخته شده اند.

نحوه دفع برچسب های تولیدی

برچسب مورد نظر را از روی محصول برداشته و آنها را در زباله ها بریزید. بیشتر برچسب های تولیدی قابل بازیافت نیستند.

می توانید برچسب ها را جمع کنید و به بچه های خود کمک کنید که استیکر درست کنند..

 

12. مو

آیا تا به حال با یک آب گرفتگی پر از مو برخورد کرده اید؟ این یک منظره زیبا نیست. در صورت ریختن موهای توالت یا سینک حمام ، همین گرفتگی می تواند اتفاق بیفتد. سعی کنید از ریزش مو جلوگیری کنید.

نحوه دفع مو

یک گیرنده موی در سینک بگیرید و آن را در سطل زباله خالی کنید.

قبل از دوش گرفتن موهای خود را (با یک برس موی بامبو دوستانه با محیط زیست) برس بزنید تا از ریزش موهای  جلوگیری کنید.

 

13. حوله های کاغذی

در حالی که حوله های کاغذی ممکن است با کاغذ توالت اشتباه گرفته شوند ، اما این مواد بسیار متفاوت هستد. آنها ضخیم تر هستند و قادر به حل شدن در آب نیستند. این بدان معنی است که حوله های کاغذی نباید شسته شوند زیرا در لوله ها گیر می کنند و گرفتگی ایجاد می کنند.

 

نحوه دفع حوله های کاغذی

حوله های کاغذی معمولاً از کاغذ بازیافت شده ساخته می شوند ، بنابراین الیاف خیلی کوتاه هستند تا دوباره بازیافت شوند. آنها همچنین معمولاً نمی توانند بازیافت شوند زیرا آنها حاوی خاک ، و مواد شیمیایی هستند که قادر به تجزیه نیستند. این بدان معنی است که حوله های کاغذی را باید  درون سطل زباله بریزید.

حوله های کاغذی را از زندگی خود حذف کنید. آنها را با دستمال های پارچه ای جایگزین کنید. از یک اسفنج برای تمیز کردن استفاده کنید

چگونه مستاجر خوبی باشید

چگونه مستاجر خوبی باشید

به محض اجاره یک آپارتمان یا خانه ، شما مستاجر محسوب می شوید. باید تلاش کنید که مستاجر خوبی برای صاحبخانه خود باشید تا بتوانید در ملک اجاره ای خود بمانید و وضعیت زندگی خود را حفظ کنید. شما می توانید با پاسخگویی در مورد اجاره خود و شرایط اجاره نامه خود این کار را انجام دهید. همچنین باید صمیمانه تلاش کنید تا واحد اجاره را مرتب و تمیز نگه دارید و به طور موثری با صاحبخانه خود ارتباط برقرار کنید و با آنها رابطه مثبت داشته باشید.

مسئول اجاره و اجاره نامه خود باشید اجاره نامه خود را بخوانید و آن را درک کنید. به عنوان مستاجر ، وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که شرایط قرارداد اجاره نامه خود را با صاحبخانه خود خوانده و درک کرده اید.

بیشتر اجاره نامه ها درباره میزان اجاره بها در هر ماه ، مبلغ سپرده خسارت ، میزان هزینه حیوانات خانگی در اجاره و انتظارات صاحبخانه از نظافت و نگهداری بحث می کند. شما باید قبل از امضای اجاره نامه اطمینان حاصل کنید که در مورد این الزامات شفاف هستید و با آنها مشکلی ندارید. مستاجر خوب دستورالعمل ها و قوانینی را که در اجاره نامه آنها تعیین شده است ، دنبال می کند. فسخ شرایط اجاره نامه می تواند زمینه ساز باشد تا موجر قرارداد اجاره شما را فسخ کند و احتمالاً شما را از ملک اخراج کند. شما همیشه می توانید از این امر جلوگیری کنید و هیچ یک از قوانین اجاره نامه خود را نقض نکنید.

پیروی از قوانین اجاره نامه شما همچنین به شما اطمینان می دهد که رابطه ای مثبت با صاحبخانه خود داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر تصمیم دارید یک سگ کوچک داشته باشید اما اجاره نامه شما اجازه حیوانات خانگی را نمی دهد ، نباید این کار را بکنید. این امر فسخ شرایط اجاره نامه شما محسوب می شود و می تواند توسط صاحبخانه شما به اخراج منجر شود. اجاره خود را به موقع پرداخت کنید، بدون هیچ بهانه ای. عدم پرداخت اجاره می تواند زمینه ساز اخراج شما از ملک اجاره ای باشد ، بنابراین همیشه سعی کنید اجاره خود را به موقع و هر ماه و بدون نقص پرداخت کنید.

اگر قادر به پرداخت اجاره به هر دلیلی نبودید سریعتر به صاحبخانه اطلاع دهید صاحبخانه شما ممکن است از اخطار پیشرفته قدردانی کند و با شما در جهت پرداخت اجاره خود همکاری کند ، یا احتمالاً به شما امکان می دهد تا در صورت داشتن تاریخ پرداخت اجاره به موقع ، دیر تر اجاره را پرداخت کنید. شما باید این الزامات سر و صدا را رعایت کنید و از میزبانی جمعیت بزرگ یا پخش موسیقی با صدای بلند بعد از زمان مشخص خودداری کنید. صاحبخانه شما مسئول از دست دادن یا سرقت اموال شخصی شما در اجاره نیست. شما باید با استفاده از پوشش بیمه برای از وسایل خود محافظت کنید تا در صورت سرقت یا آتش سوزی در ساختمان تحت پوشش قرار بگیرید. اطمینان حاصل کنید که ملک مورد اجاره سالم تمیز می ماند. مستاجر خوب اطمینان خواهد داد که ملک اجاره تمیز و مرتب است.

پارکینگ ساختمان

پارکینگ ساختمان

یکی از قسمت های مهم در هر ساختمان، پارکینگ ساختمان می باشد که محل نگهداری وسایل نقلیه اعضای ساختمان و یا حتی افراد دیگر می باشد. در این مطلب از سوی وب اسکان، نرم افزار شارژ ساختمان، به بیان قوانین ساختاری پارکینگ ها و اقسام پارکینگ در ساختمان ها می پردازیم.

از آن جا که پارکینگ ها یک بخشی از ساختمان محسوب می شوند، باید موقعیت جغرافیایی پارکینگ به گونه ای باشد که دود و سر و صدای ناشی از عبور و مرور ماشین ها در آن موجب سلب آسایس اعضای ساختمان نشود. تمامی پارکینگ ها باید به نحوی ساخته شوند که به تهویه طبیعی دسترسی داشته باشند زیرا دود ناشی از خودرو ها می تواند سلامت اعضای ساختمن را به خطر اندازد، در صورت لزوم علاوه بر تهویه طبیعی، تهویه های مکانیکی نیز باید در نظر گرفته شود.

در ساختمان هایی با بیش از 6 واحد، بهتر است تا در قسمت پارکینگ سرویس بهداشتی نیز در نظر گرفته شود این امر برای ایجاد آسایش افراد ساختمان لازم می باشد. در بسیاری از موارد رانندگان خودرو ها و عوامل خدمات ونظافت نیاز به دسترسی به آب دارند ، لذا در پارکینگ های ساختمانی نیز باید دسترسی به آب لوله کشی در پارکینگ ها تعبیه گردد.

اقسام پارکینگ در ساختمان ها ومجمتع

  • پارکینگ های خصوصی؛ این گونه پارکینگ ها مختص استفاده ساکنین و کاربران ساختمان می باشد.
  • پارکینگ عمومی؛ این گونه پارکینگ ها که گاهی بخشی از فضای پارکینگ اختصاصی است و گاهی یک فضای مجزا می باشد، برای عموم قابل استفاده است. معمولا در برخی از ساختمان ها برای درآمدزایی ساختمان ها از اجاره دادن فضای خالی پارکینگ و اختصاص دادن پارکینگ به عموم استفاده می نمایند.

دسته بندی پارکینگ خودرو

توقف گاه ها و پارکینگ های خودرو، با توجه به وسعت و تعداد جایگاه های پارک خودرو به سه دسته تقسیم می شوند:

پارکینگ های کوچک؛ این نوع پارکینگ ها دارای حد اقل 3 جایگاه پارک خودرو می باشند.

پارکینگ های متوسط؛ این گونه پارکنیگ ها حداقل 4 جایگاه و حد اکثر 25 جایگاه مناسب پارک خودرو دارند. در این گونه پارکینگ های سرپوشیده باید ستون های بتنی در وسط و قسمت های مختلف پارکینگ برای ایمنی پارکینگ در نظر گرفته شود. هم چنین باید در مقابل حریم ایمنی کافی را داشته بایند. یک نکته مهم دیگر در پارکینگ های متوسط، سیستم های کنترلی و هشداردهنده ای می باشد که از برخورد خودرو ها به ستون ها جلوگیری می کند.

پارکینگ های بزرگ، که دارای بیش از 25 جایگاه پارک خودرو می باشند.

ضوابط و قوانین مربوط به پارکینگ ها

در ساختمان هایی که قصد داریم پارکینگ فضای پارک چندین خودرو را فراهم نماید، باید ستون ها به نحوی تعبیه گردد که در فضای موجود، بیشترین تعداد جایگاه پارک ایجاد شود.

برای تأمین یک واحد پارکینگ آکس به آکس دو ستون عرضی ۳ متر (سه متر) و آکس به آکس دو ستون طولی آن ۵ متر ( پنج متر ) الزامی است‌. در هر صورت عرض محل پارک کمتر از ۲/۵۰ متر نباشد‌.
برای تأمین دو واحد پارکینگ به صورت مزاحم آکس به آکس دو ستون عرضی ۳ متر (‌سه متر‌) و طول آن ۱۰ متر (‌ده متر‌) الزامی است‌. در هر صورت عرض محل پارک کمتر از ۲/۵۰ متر نباشد‌.منظور از پارکینگ مزاحم آن دسته از پارکینگ هایی هستند که در حالت پارک دو خودرو پشت سر هم، فضای کافی برای جا به جایی خودرو جلویی وجود ندارد. در این صورت ابتدا باید خودرو عقبی جا به جا شود تا فضا برای جابه جایی خودرو جلویی فراهم گردد.

برای تأمین دو واحد پارکینگ آکس به آکس دو ستون عرضی ۵ متر (پنج متر‌) و آکس به آکس دو ستون طولی آن نیز ۵ متر (‌پنج متر‌) الزامی است‌. در هر صورت عرض محل پارک کمتر از ۴/۵۰ متر نباشد.
در این صورت راه ورود و خروج به عرض ۵ متر (‌پنج متر‌) الزامی است یا به عبارتی آکس به آکس دو ستون عرضی محل عبور ۵ متر (‌پنج متر‌) . در هر صورت عرض محل عبور کمتر از ۴/۵۰ متر نباشد.
برای تأمین سه واحد پارکینگ آکس به آکس دو ستون عرضی ۷/۵۰ متر ( هفت و نیم متر‌) و آکس به آکس دو ستون طولی آن نیز ۵ متر (پنج متر) الزامی است‌. در هر صورت عرض محل پارک کمتر از ۷ متر نباشد‌.

در هر حال بسته به نوع اسکلت ساختمان در آخر اجرا و تمام شده‌، برای یک واحد پارکینگ ۲/۵۰ متر، برای دو واحد پارکینگ و مانور‌ها ۴/۵۰ متر و برای سه واحد پارکینگ ۶/۵۰  قابل قبول است.

صدور پروانه جهت اضافه اشکوب مجاز نخواهد بود مگر اینکه در طرح ساختمانی و یا تغییرات آن حداقل تعداد محلهای پارکینگ مورد نیاز براساس معیارهای مشخص شده در ضوابط مربوطه پیش بینی شده باشد.
تأمین پارکینگ در مازاد فضای باز جزء زیربنا محسوب نمیشود و به شرط آنکه مانور اتومبیل تامین باشد در مازاد فضای باز به ازای هر پانزده متر مربع یک واحد پارکنیگ قابل تامین است.
رامپ پارکینگ در فضای باز ساختمان جزء زیربنا محسوب نخواهد شد.

از هر خیابان فقط یک راه ورودی پارکنیگ مجاز خواهد بود، مگر اینکه طول بر زمین ۲۰ متر و بیشتر باشد که در این صورت می‌توان از دو درب ورودی پارکینگ استفاده نمود.
حداکثر ارتفاع تمام شده پیلوت تا ۲/۴۰ متر به شرط استفاده جهت پارکینگ بلامانع است و در صورتی که زیرزمین احداث نشود ارتفاع اولیه تا ۲/۶۰ متر به شرط اینکه سطح فونداسیون تا ۶۰ سانتیمتر پایینتر از گذر باشد بلامانع است.
در صورتی که پروانه ساختمانی جهت احداث پیلوت و زیرزمین تواما صادر شود، ارتفاع تمام شده پیلوت تا ۲/۴۰ متر بلامانع بوده و در این حالت به جهت لوله کشی‌ها مورد لزوم ارتفاع اولیه زیرزمین به شرط استفاده بر اساس پروانه تا ۳ متر و ارتفاع تمام شده ۲/۶۰ متر بلامانع است.
پیش بینی راه ورودی پارکینگ رامپ از قسمت فضای آزاد ساختمانی بلامانع بوده و لیکن درهرحال راه ورودی جزء فضای پارکینگ ساختمان نخواهد بود.
اجرای شیب مثبت جهت رامپ پارکینگ با رعایت ضوابط نورگیری زیرزمین و سایر مقررات بلامانع است.
پارکینگ‌های مورد نیاز ساختمان‌ها فقط در پیلوت، زیرزمین و مازاد فضای باز قابل تامین بوده و استفاده از فضای باز غیرمازاد جهت این منظور ممنوع است.
پیش بینی دو واحد پارکینگ از مجموع پارکینگ‌های مورد نیاز پشت سر هم بلامانع است. (صرفا در پارکینگ‌های مسکونی) در مجتمع های اداری و تجاری به ازای هر پارکینگ می‌توان در صورت امکان یک پارکینگ مزاحم قرار داد مشروط به اینکه مزاحم دیگر پارکینگ‌ها نباشد‌.
عرض راه عبوری حداقل ۳متر پیش بینی شود.
ارتفاع پارکینگ های بیش از ۱۰۰۰ متر مربع یا بیش از ۲۵ واحد می تواند تا ۳ متر پیش بینی شود.
از نظر مقررات عمومی پارکینگ به لحاظ ابعاد (عمق، دهنه خالص محل‌های پارک بر حسب زاویه) عرض خالص دسترسی‌ها، حداقل شعاع، شعاع گردش رامپ‌ها در رابطه با ابعاد وسائل نقلیه استفاده کننده، استاندارهای بین المللی ملاک عمل است.
حداکثر شیب رامپ ۱۵% خواهد بود.
(زیرزمین پارکینگ) باید دارای دسترسی مستقیم به طبقات باشد، (پله، آسانسور)

شعاع گردش رامپ ۶/۵۰ متر است.(شعاع قوس از آکس رامپ)
چنانچه مساحت سطح پارکینگ بیش از ۱۰۰۰ متر مربع است، رامپ ورودی رفت و برگشت جداگانه مورد نیاز است و یا عرض رامپ باید حداقل ۵ متر باشد.
برای پارکینگ معلول حداقل عرض مفید ۳٫۵۰ متر مورد نیاز است.
برای کلیه موارد فوق طول ایست اتومبیل ۵ متر قابل قبول است.

 

3 فاکتوری که باید در خرید مبل راحتی در نظر بگیرید

3 فاکتوری که باید در خرید مبل راحتی در نظر بگیرید

خواه بعد از خرید اولین خانه یا استقرار در یک آپارتمان جدید ، زمان ان فرا می رسد که در خرید مبلمان  دقت کنیم .  مبلمان یا صندلی که سال ها دوستش خواهید داشت  .

اگر آماده خرید برای وسایل منزل هستید ، با یک مبل شروع کنید. این برجسته ترین اثاثیه در عمومی ترین قسمت خانه شماست. همچنین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین کیفیت آن بسیار مهم است - به خصوص اگر برای همیشه دوام داشته باشد. هنگام خرید مبل تان ، مهم است که مبلی را انتخاب کنید که اولویت آن نه تنها در تجملات ، بلکه راحتی آن نیز باشد.

 

کاربردی بودن مبل

اولین فاکتوری که مبل راحتی باید داشته باشد ، کاربردی بودن آن است: کیفیت. یک مبل همیشه  ماندگار. خرید کاناپه نیز بسیار مهم است . برای انجام تحقیقات خود در زمان بگذارید و اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری شما یک خرید  ارزشمند است.

 

هنگام پیدا کردن یک مبل برای همیشه ، مهم است که به یاد داشته باشید که کیفیت لازم به معنای لوکس بودن نیست. هنگام انتخاب یک مبل به طرح جسورانه یا پارچه های عجیب و غریب بپردازید. اولویت کار با مهارت های هنری و ظرافت  است.

 

طرحی که هرگز از مد خارج نشود

یکی دیگر از فاکتورهای مورد توجه این است که مد  با گذشت زمان تغییر می کند و شاید حتی هر چند ماه یکبار تغییر کند. بنابراین یک مبل سازگار با تمام مدها انتخاب کنید . مبل هایی انتخاب کنید که مناسب  با هر نوع اتاق نشیمن باشند.

 

حس راحتی

شاخص نهایی لوکس بودن راحتی آن  است. مبل هایی که دنج و دلپذیر باشند که می توانید  صبح در پایان یک روز طولانی روی آن دراز بکشید. احساس راحتی را با طراحی با کیفیت و ترکیب کنید .